Жити новими перемогами

Жити новими перемогами

Компанія «КНАУФ» за версією видавничого дому «Галицькі контракти» отримала почесне місце (Лідер ринку) в щорічному каталозі «Гвардія 500». Про філософію бізнесу в Україні, перспективи системних рішень та інвестиціях в розвиток розповів Олександр Старченко, генеральний директор ДП «КНАУФ Маркетинг»

- Яка стратегія успіху компанії «КНАУФ» в Україні?

- Цей успіх - результат наполегливої 16-річної праці, адже роботу в Україні ми почали в 1996 році. Через три роки в Києві було відкрито перший завод, ще через два - в передмісті Донецька, і зараз це одне з найбільших підприємств компанії «КНАУФ» в Європі. Сьогодні в Україні знаходиться три виробничих підприємства, які займаються не тільки видобутком сировини, а й виробництвом кінцевого продукту. Я не став би особливо виділяти будь-який сектор бізнесу. Наші основні сегменти - виробництво гіпсокартонних плит і сухих будівельних сумішей (СБС) - однаково успішні. Проте ми продовжуємо їх розвивати. Тому що завжди потрібно пам'ятати, що в бізнесі, як і в житті, успіх є тільки одномоментним станом. І якщо не дбати про майбутнє, не розвивати нові напрямки і не шукати нові ніші, то воно може виявитися не таким вже й світлим. А жити минулими перемогами - це не стратегія для лідера, яким є «КНАУФ».

- Які підсумки першого півріччя 2012 року для ринку сухих будівельних сумішей в цілому і вашої компанії зокрема?

- Незважаючи на негативну тенденцію на будівельному ринку, який, за даними Держстату, за вісім місяців поточного року скоротився на 8%, ми позитивно оцінюємо результати власної роботи в першому півріччі і очікуємо високу результативність в цілому: плануємо перевищити підсумки 2011-го на 6%. Могли б показати і кращі результати, але вузькі місця, пов'язані більше з інфраструктурою, ніж зі станом ринку, завадили досягти більш вражаючого зростання. Не секрет, що в Україні існує брак свого рухомого складу - залізничних вагонів; цей фактор і виявився стримуючим.

- Як розвиваються інші сегменти вашого бізнесу: гіпсокартон, системи для фасадів та ін.?

- Ми називаємо гіпсокартонну плиту власного виробництва «КНАУФ-плитою». Цей матеріал хоча і виробляється в світі з початку ХХ століття, але себе далеко не вичерпав. Перспективи зростання попиту на матеріал на українському ринку існують. На реалізацію гіпсокартону в Україні припадає більше половини виручки нашої компанії. У період підготовки до Євро-2012 ми поставляли багато продукції на будівництва чемпіонату.
Причому це були поставки не окремих матеріалів, а системних рішень як для внутрішньої обробки, так і для фасадних систем. І оскільки вимоги до деяких об'єктів пред'являлися і контролювалися міжнародними організаціями, то ми змогли успішно використовувати наші сильні сторони. У всьому світі йде боротьба за збільшення енергоефективності будівель. Для України цей тренд дуже актуальний, і у компанії «КНАУФ» є перевірені часом рішення - це комплектна система «Тепла Стіна», розроблена для каркасного домобудівництва на основі такого відомого продукту, як «Аквапанель®», де закладені більш високі - європейські - норми енерго-ефективності.

- Чи плануються інвестиції в розвиток вашого бізнесу?

- «КНАУФ Україна» може незабаром поповнитися ще одним сучасним підприємством, яке буде розташоване на заході країни. Однак терміни і інші дані - це поки секрет. Сподіваюся, що порадуємо хорошими новинами на початку наступного року.